Lyžování bez závislosti na přírodních podmínkách se vyvíjí už od 30. let 20. století. Dodnes existují varianty umělého sněhu ve vychlazených halách, položených kartáčů na přírodních kopcích a poslední desetiletí také stroje, na kterých je možné simulovat různé styly jízd a dokonce je mobilně přepravovat ke klientům. Zatímco v Británii existují takováto sportoviště stabilně od 60. let, konzervativnější země teprve teď dozrávají do bodu, kdy jsou ochotny nové technologie přijmout.
Zabýváme se zejména vývojem technologie a výrobou strojů a povrchů pro celoroční provozování zimních sportů. Přesto jsme se rozhodli experimentovat s provozováním sportoviště tak, abychom našim klientům nabídli opravdu komplexní servis tak, aby měli co největší šanci na úspěch. V duchu této snahy jsme také vyzpovídali současné i již zavřené sportoviště, abychom předešli stejným chybám.
Důvodem ukončení provozu podobných zařízení v minulosti byl zejména neefektivní management. Silný komunitní marketing postavený na dlouhodobých vztazích s místními zákazníky je klíčový. Graf níže ukazuje ekonomický vývoj sportovního lyžařského centra ve 3 rozdílných scénářích. Zatímco světle modrá čára znázorňuje velmi optimistický scénář vedoucí k návratnosti investice do 1 roku, oranžová pesimistická předpověď ukazuje návratnost do 7 let. Tmavě modrá čára reflektuje doporučení a poznatky z našeho provozu, ale také jiných.
Je naprosto logické, že svět nelze idealizovat a dobrý podnikatel přijme veškerá opatření pro snížení rizik a zvýšení zisku. Identifikovali jsme tato rizika během provozování našeho sportovního centra, diskuzemi s konkurenčními výrobci a provozovateli center v různých koutech světa. Pomocí názorného průvodce přinášíme podrobný pohled na jednotlivé chyby, které vedou ke zploštění křivky a tudíž delší návratnosti a nižší zisku. Zároveň jsme se podívali na okolnosti a aktivity, které vedou k vyšším okamžitým i dlouhodobým příjmům. Dá se spolehlivě předpokládat, že některé z kroků budou přínosnější pro některá umístění a typy provozování více než pro jiná. Jen vaše vlastní práce, disciplína a investice (také kreativní aplikace na váš lokální trh).
Návratnost do 3 let není utopická
V Česku již funguje několik celoročních lyžařských center s různými ekonomickými modely. Výhodu mají lokality s již stabilní návštěvností. Pokud již dnes máte návštěvnost vyšší než 1 000 osob za měsíc a podaří se vám získat každého 10.návštěvníka pro využití zimního sportoviště, můžete dostáhnout naplněnosti 60 % do jednoho roku, což odpovídá návratnosti 2-3 roky. Ne všechny instalace probíhají v již vytížených existujících, tyto provozy musí počítat s vyššími investicemi do marketingu. V obou případech vám nabízíme pomocnou ruku a v našem know-how balíčku provázíme rozložením cílení na různé typy koncových zákazníků. Jedna komunikace může vést k návštěvě jedné osoby nebo také 60 osob. Rozložení portfolia zákazníků vede k rychlejšímu růstu tržeb. Poradíme vám jaké tyto skupiny jsou a na jaké podněty a pobídky nejlépe reagují, včetně sezónnosti nabídek, slev a jiných lákadel.
Interaktivní nástroj pro majitele, provozovatele a instruktory
Nabízíme vám komplexního průvodce optimalizací příjmů i výdajů. Průvodce obsahuje soubory k rychlému použití jako jsou grafické podklady letáků zaměřené na různé cílové skupiny, marketingový plán online marketingu v závislosti na opakovaných sezónních trendech, nástroje pro monitoring ekonomických výsledků a mnoho dalších.